søndag den 16. december 2018

Glædelig jul

Så blev det 3. søndag i advent. Julen nærmer sig med hastige skridt, og forventningens glæde er stor.

I gårdhaven har vi traditionen tro pyntet lidt omkring havebordet. På bordet står en "adventsdekoration" bestående af lidt gran og 4 glas med fyrfadslys, der står godt og sikkert i lidt sand.


Det er hyggeligt og stemningsfyldt, når mørket sænker sig, og lysene bliver tændt. Vi holder af at trække i det varme tøj og gå ud til havebordet med en kop kaffe eller gløgg og nyde lysene.



Tændte lanterne er med til at skabe stemning,



og ilden i bålfadet luner.


Juleforberedelserne er i gang, for inden længe kommer de første julegæster. Havesysler holder juleferie, og jeg vil ønske alle jer, der kikker forbi min blog en rigtig glædelig jul. Jeg er tilbage efter nytår.

23 kommentarer:

  1. Den skik har vi ikke, vi nøjes med lys i træerne, det ser også godt ud, det nyder vi inde fra. Men det ser hyggeligt ud med jeres lys og bålfad.
    Også glædelig jul til dig og dine.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Lys skaber en fin stemning i haven, og i den mørke tid er der jo rig lejlighed til at nyde lysene. Det er også smukt med lys i træerne.

      Hilsen Elna

      Slet
  2. Hej Elna
    Jeg elsker så meget din nærværende og nænsomme måde at servere dine indlæg på- Dette oser af alle de kvaliteter jeg har "pålagt" dig. Det er så hyggeligt<3
    Du ønskes en rigtig god blog-jule-ferie, og du og alle dine kære ønskes den dejligste jul.
    Kærlige hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg tænker videre over det, du skriver, er noget af det fascinerende ved at blogge, at man kommer til at “skrive” sammen med mennesker, som man aldrig har mødt, og uvilkårligt kommer man vel til at tillægge disse mennesker visse egenskaber og kvaliteter. Jeg har aldrig følt behov at deltage i blogtræf, Jeg ved ikke hvorfor, men det er måske netop fordi, at der er noget spændende ved at have et “havefællesskab” med mennesker, man ikke kender.
      Du må også have en dejlig jul sammen med dine nærmeste!

      Hilsen Elna

      Slet
  3. Hej Elna

    Jamen ja, tiden er også gået så hurtigt!
    Tak for dette år og mange gode indlæg!
    Glæder mig til gensynet i 2019:)

    Ha nogen dejlige uger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Karsten!
      December flyver altid af sted - modsat januar. Men så bliver der vel bedre tid til at blogge i januar.

      Hilsen Elna

      Slet
  4. Jeg ønsker deg og dine en god jul og et riktig godt nytt år! Takk for alle gode innlegg hos deg, og takk for alle dine kommentarer på min blogg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Marit!
      Vi “snakkes ved” i januar.

      Hilsen Elna

      Slet
  5. Hei Elna!
    Liker så godt enkelheten i stemningene du skaper. Ønsker deg og dine en riktig god jul! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne!
      Du beriger din blog både med havebilleder og med billeder af den smukke natur, du er omgivet af. Jeg glæder mig til at læse med hos dig i 2019.

      Hilsen Elna

      Slet
  6. Rigtig god jul og godt nytår! Det har været et mærkeligt år, men jeg har nydt dine fine indlæg.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde! Ja haveåret 2018 vil vist gå over i havehistorien.

      Hilsen Elna

      Slet
  7. Sød ide med den udendørs adventskrans. Den vil jeg huske.
    Glædelig jul og godt nytår.
    Jeg glæder mig til gensyn på bloggen i januar.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt også at have en adventskrans i haven, men det er nok en god ide at følge op med lidt varme drikke😀.
      Jeg er tilbage lige efter nytår. Så er det spændende, om jeg kan vise snebilleder.

      Hilsen Elna

      Slet
  8. Glædelig jul og godt nytår til dig og dine. Så fint du har fået pyntet op. Selv er jeg sprunget let og elegant hen over den udendørs pyntning i år.
    Jeg synes også det er lidt hyggeligt at skrive og læse med hos nogen man slet ikke kender.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke også du har nok at gøre med binderiet. Får du lyst at pynte lidt udenfor, kan du jo altid pynte et par krukker i januar.
      Nemlig! Det er hyggeligt at læse haveblogs, og man behøver ikke at kende personen bag.

      Hilsen Elna

      Slet
  9. Svar
    1. Hyggeligt at få en hilsen fra dig, Marie.

      Hilsen Elna

      Slet
  10. Så fint det var och så enkelt! Ska komma ihåg det här för det är så fint med extra, gärna levande ljus i mörkret.

    God Jul! Kram, Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Levende lys kan man ikke få for mange af. Der bliver jo advaret om, at det er usundt at brænde levende lys indendørs, men i haven er der vist ingen begrænsninger😀.

      Hilsen Elna

      Slet
    2. Mmm... jag vet :( Jag har astma och det är flera sorters ljus, IKEAs bland annat, som ger bedrövliga hostattacker.

      Ha det gott! Carina

      Slet
  11. Hej Elna!

    I enkelheten visar sig mästaren! Så vackert och så enkelt arrangerat. Tack för det gångna året med många vackra bilder och läsvärda inlägg. Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg siger også dig tak Gunilla for alle dine spændende og lærerige indlæg samt smukke fotos - og ikke mindst tak, fordi du er en stor forkæmper for miljøet. Også tak for alle dine kommentarer på min blog!

      Hilsen Elna

      Slet