fredag den 20. maj 2016

Forhaven

Vores forhave er ret stor, da huset ligger lidt tilbagetrukket fra vejen. Forhaven ligger øst for huset, så her er formiddagssol.

Lige nu er en del af forhaven blå af scillaer. Jeg holder meget af blå blomster, og jeg synes, scillaerne har en bedårende blå farve.


Scillaerne er lidt for ivrige til at så sig selv. Jeg har givet dem lov til at dominere inden for et bestemt område. Uden for dette område hiver jeg dem op ved hjælp af mælkebøttejernet. Det er ikke alle løg, jeg får med op, men jeg tager en runde hvert år, og på den måde kan de holdes i skak.



En anden blå blomst, der blomstrer i forhaven lige nu er knopurten.


Flagstangen har sin plads i forhaven tæt på husets indgang, så både vi og vore gæster kan nyde synet, når Dannebrog er hejst.


Flagstangen er placeret i en bund af vinca, og der er lavet en lille sti, så man tørskoet kan gå ind og hejse flaget.




1 kommentar:

  1. Flot bed du starter med, selvom jeg også skal på scillajagt i morgen. det er ret vildt, som de breder sig

    SvarSlet