tirsdag den 18. juni 2019

Midsommer

I haveåret er der næsten ikke noget skønnere end de lange midsommerdage, hvor haven fyldes af blomster og dufte. I går aftes, da solen kastede lange skygger over haven, gik jeg en tur med kameraet. 
 
 
Her er det den uægte jasmin eller vellugtende pibeved, som den også kaldes, der danner tag over stien.


'Stanwell Perpetual' med en fodpose af krybeklokke.



Langs østgavlen vokser 3 store koreakorneller, Cornus kousa 'Schmetterling'. Det er et smukt syn, når de blomstrer.




Blomsterkørvel, Orlaya grandiflora.


Salvia nemorosa 'Caradonna'.


Tvillingblomst, Diascia barberae.




Rose 'Geoff Hamilton'.


I morgen går turen til København, hvor vi vil holde en lille ferie. Og godt gættet - selvfølgelig skal vi også besøge Cph Garden. Jeg glæder mig SÅ meget til at se udstillingen og til at høre nogle af foredragene.

God midsommer!

11 kommentarer:

  1. Flot ser det ud i din have, du kan noget med bunddække. Du bruger dem helt rigtigt, mens jeg mange gange synes, de er irriterende, fordi de breder sig for meget.
    Rigtig god tur og god fornøjelse.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke noget imod planter, der breder sig med måde, men hvis de breder sig alt for meget eller sår sig for ivrigt, bryder jeg mig ikke om dem.
      Tak! Du må hygge dig med alle dine havegæster - og alle dine smukke roser.

      Hilsen Elna

      Slet
  2. Hej Elna

    Tror alle bloggere er blevet inviteret med, Jeg tog også imod invitationen, så måske ses vi?
    Flotte billeder fra haven! Man bliver da glad!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ingen invitation fået. Men jeg har vundet 2 billetter til udstillingen, så vi kommer gratis ind. Det kunne da være hyggeligt at mødes.
      Tak!
      Hav det godt!

      Hilsen Elna

      Slet
  3. Din Cornus kousa er så fin! Flotte roser og staudebed også. Det erven frodig hage du har nå :)

    Ha det godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det står frodigt i haverne på denne tid af året. Vi har det desværre lidt for tørt, men det kan havevanderen jo rette lidt op på. Jeg synes, Cornus kousa er et dejligt lille træ.
      Du må også have det godt!

      Hilsen Elna

      Slet
  4. Der må være en fantastisk duft under din jasminbue.
    Jeg har sået blomsterkørvel i år - den er godt nok smuk i blomsten. Ved du, om den kan frøså sig selv?
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er en fantastisk duft, det er lige før, det er lidt for meget. Det er flere år siden, jeg såede blomsterkørvel, og den kommer troligt år efter år, så den må jo så sig selv. Men der kommer kun nogle få planter hvert år, så enten er den ikke så villig til at så sig, eller også har den svært ved at få fodfæste, fordi planterne vokser tæt i bedet.

      Hilsen Elna

      Slet
  5. Ak ja, tiden flyver afsted. Det er vildt at tænke på, hvad haven allerede har leveret, og hvad vi har i vente, men nuet her midt i juni er nu en af de flotteste perioder. Alting er så friskt og frodigt, som dine billeder viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt, dagene er lange, så der er mange timer at bruge af. Det bliver ikke skønnere, end det er lige nu.

      Hilsen Elna

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet